Τα φορτηγά έχουν γίνει ο πιο συνηθισμένος τρόπος για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε όλη τη γη. Ωστόσο, όλα αυτά τα φορτηγά στο δρόμο καταναλώνουν ντίζελ... το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε μια μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση.
Επιπλέον, οι υψηλές τιμές της βενζίνης αυξάνουν τις τιμές των εμπορευμάτων. Τώρα είναι η στιγμή που πρέπει να σκεφτούμε την επόμενη εποχή των οδικών μεταφορών, το ηλεκτρικό φορτηγό. Προς το παρόν, κοστίζει περίπου τρεις φορές περισσότερο από ένα φορτηγό με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, μια νέα μελέτη από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) δείχνει ότι ένας στόλος από ηλεκτρικά οχήματα μπορούν πράγματι να είναι αποδοτικότερα από τον αντίστοιχο στόλο με συμβατικούς κινητήρες ντίζελ.
Ερευνητές από το MIT διαπίστωσαν ότι τα έξοδα λειτουργίας των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να είναι 9 έως 12 τοις εκατό λιγότερα από τα αντίστοιχα σε φορτηγά ντίζελ. Αυτά τα αποτελέσματα αφορούν φορτηγά που πραγματοποιούν παραδόσεις και χρησιμοποιούνται καθημερινά σε μια μεγάλη πόλη.
Σύμφωνα με τον ερευνητή , Jarrod Goentzel, αυτή τη στιγμή, ένας ηλεκτρικός στόλος φορτηγών δεν είναι για κάθε εταιρεία. "Θα πρέπει να υπάρχει μια καλή επιχειρηματική πρόταση για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Πιστεύουμε ότι είναι ήδη ένα βιώσιμο οικονομικό μοντέλο, όσο το κόστος της μπαταρίας μειώνεται, τα πράγματα θα γίνονται καλύτερα."
Για τη διεξαγωγή της μελέτης, οι ερευνητές του MIT συνέλλεξαν δεδομένα από τα γραφεία προμηθευτών ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που έχει αναλάβει την ηλεκτροδότηση της Νέας Αγγλίας. Έτσι δημιουργήθηκε ένα μοντέλο με στόλο 250 φορτηγών παράδοσης. Τρία σενάρια εξετάστηκαν, το καθένα με διαφορετικούς κινητήρες φορτηγών: ηλεκτρικά, υβριδικά-ηλεκτρικά αερίου και πετρελαιοκίνητα.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, οι κινητήρες ντίζελ κατανάλωναν κατά μέσο όρο ένα γαλόνι ανά 10,14 μίλια. Τα υβριδικά- ηλεκτρικά με φυσικό αέριο κατανάλωναν ένα γαλόνι ανά 11,56 μίλια και τα ηλεκτρικά οχήματα κατά μέσο όρο 0,8 κιλοβατώρες ανά μίλι.
Με το ντίζελ να κοστίζει 4$ ανά γαλόνι, η ομάδα του ΜΙΤ επεξεργάστηκε τα νούμερα για να δει τι αποτελέσματα θα βγάλουν. Για το στόλο ντίζελ, το κόστος είναι περίπου 75 cent ανά μίλι. Για έναν ηλεκτρικό στόλο με ενεργοποιημένο σύστημα φόρτισης μπαταρίας (V2G), το κόστος είναι περίπου 68 centανά μίλι.
Ο οργανισμός στο οποίο έγινε η έρευνα έχει σήμερα 68 ηλεκτρικά οχήματα στο στόλο διανομής της. Αυτά τα οχήματα είναι σχετικά καινούργια οπότε είναι ακόμη πολύ νωρίς για να δοθεί ένα ασφαλές συμπέρασμα σύμφωνα με τον Michael Payette, διευθυντή του εξοπλισμού του στόλου. Ο κ. Payette σχολίασε σχετικά με την απόδοση των ηλεκτρικών φορτηγών ότι «δεν υπήρχαν εκπλήξεις στο κομμάτι της αξιοπιστίας, αλλά έμεινα έκπληκτος από την αποδοχή των οδηγών», σε σημείο που δεν θέλουν ποτέ να οδηγήσουν ένα ντίζελ φορτηγό και πάλι. "
Η ομάδα του ΜΙΤ πιστεύει ότι σχεδόν κάθε φορτηγό σε ένα αστικό στόλο είναι υποψήφιο για να γίνει ηλεκτρικό. Αυτό ισχύει μόνο για τους αστικούς στόλους επειδή οι ηλεκτροκινητήρες απλά δεν την αυτονομία για να λειτουργήσουν στην ύπαιθρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου